Hundar, träning och fästingar

Hej alla Goa läsare! 
Igår var det fullt upp hela dagen! 
Åkte till min fantastiska kusin och blev av med en massa hår! Inte så mycket på längden men dock på tjockleken, jag har otroligt tjockt hår så nu när det är lite uttunnat känns det fantastiskt! Fick även i lite färg så nu känner jag mig riktigt fräsch 😂👍 
Efter det åkte jag till min söta farmor som igår fyllde 81 år. Vi pratade i några timmar och hon visade upp sin fina nya lägenhet som hon flyttade till för ett litet tag sedan. Efter en mysig stund på tu man hand med mig söta farmor så fick jag stressa tillbaka till Orust som jag bor på för att byta om och sedan vara med på hundkurs 👍 
Igår var det Novas tur och hon skötte sig helt jävla fantastiskt! Underbar kontakt med mig, brydde sig inte ett skit om de andra hundarna och var bara helt enkelt super duktig! 
Efter kursen fick Nova vila i bilen och det var Diesels tur att få träna 😊 
Med honom blev det lite lydnad såklart för det älskar han! Sedan blev det uppletande av föremål, socialkamp där han får vinna nästan hela tiden och ska komma tillbaka med leksaken och lägga den i min hand och då blir det såklart massa lek igen! Sedan även att när jag står still så ska han släppa leksaken och sedan backa vilket han har lärt sig super fort! Att släppa har vi alltid haft som regel men att backa också är något vi började träna in för ca en månad sedan 😊 

Det är en fantastisk känsla att träna med en hund och se deras framsteg. Sedan ibland tar det längre tid och ibland får man ändra sitt sätt att se på hur man lär in det med hunden. Dock är det där hundklubben är så bra och våra vänner där för de kan ge tips och se träningen vi gör med våra hundar med andra ögon och därifrån ge oss deras syn på det och deras idéer är guld värt! 
Vår vackra kille, Diesel ❤️


Det är inte enbart under träningen det är skönt att ha hundfolk kring sig, det är även när man bara behöver prata av sig! Diesel börjar nu närma sig 11 månader och har gått in i en otroligt charmig trots period men vi tror att den börjar avta för han börjar nu att bli sig själv igen! Och under denna tiden har det varit skönt att kunna klaga till personer som vet att man älskar sina hundar men att man ibland bara måste få säga "nu är kräket billigt, blir så jävla trött" utan att det riskeras att misstolkas! 

Morgongos med mina älsklingar! 


Viktmässigt vet jag faktiskt inte vad som har hänt för jag har varken haft tid eller lust att väga mig det senaste 😊 men jag mår bra och jag var och testade lite kläder igår och fick då på mig en storlek 44 på en topp och då satt den inte tajt!!!! Vilket underbar känsla! För nu kan jag gå in i en "vanlig" klädbutik och ta en topp från den vanliga damavdelningen och slipper gå till det där undangömda hörnet med att stora storlekar 😇😍 den känslan kan nog bara alla vi som kämpat med vår vikt förstå! Byxor hann jag tyvärr aldrig prova då jag var stressad men det får bli nästa gång 😊 

Idag har vi tagit det väldigt lugnt men ikväll blir det klubben i flera timmar med träning med våra hundar men också hjälpa några kompisar med att vara figuranter i skydd (eller ja, John är figurant, jag står storögt och suger åt mig all kunskap jag bara kan!) 😊 och idag ska vi även få vara med när de skjuter med pistol i ett av momenten i skyddet! Ska bli så spännande! 

Ha en go fortsatt dag och kväll! 

Vi vilar oss i form inför kvällen! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0