Skyddsläger!

Vilken jävla underbar helg jag har haft!! 

I fredags åkte vi upp till hundklubben och träffade alla som skulle vara med på lägret. Pratade om vad vi ville göra och en kort introduktion av oss och våra hundar 😊 efter det blev det lite go dricka och gott snack! 

På lördagen var vi på klubben klockan 08.30 och tog en promenad med hundarna och sedan klockan 09.00 startade första hunden och fick sin träning 👍 vi hade en startordning och denna dagen var jag och mina hundar näst sist. Träningen under denna dag gick bra och vi körde mycket lek på Nova och inkallning och lek med Diesel 😊 

Fina Nova ❤️

Under tiden de andra körde sina hundar stod jag vid sidan och kollade, lyssnade på råden som de fick i sin träning och försökte suga åt mig så mycket kunskap jag bara kunde! Så himla lärorikt att få och bara få lyssna och titta! 

Klockan 18 avslutade vi träningen och åkte och duschade för att sedan åka tillbaka för att äta middag ihop och ha en trevlig kväll, vilket det verkligen blev!!

Figuranten och Diesel busar vilt! 


Efter en rolig kväll med fantastisk mat åkte vi hem och svimmade av i sängen av trötthet 😂 vi körde två pass på förmiddagen och två på eftermiddagen, korta pass för mina hundar då de inte orkar så fruktansvärt mycket, så inte så lång tid jag aktivt rört på mig eller jobbat  med hundarna men ändå är man helt slut! Så en stor elog till vår figurant som var med och körde hundarna, alla hundar på sträck, två vändor! 


Idag startade vi också klockan 09.00 och idag var vi ekipage nummer ett att starta! 😊 vi tog ut Nova först då Diesel är lite morgontrött och fick tips och idéer på hur vi ska arbeta med henne för att hon ska komma till oss med leksakerna hon exempelvis fått leta upp istället för att dra iväg och sedan vid inkallning komma utan leksak 😊👍 själva träningen gick väl sådär men bara att få pratat igenom problemet och fått några nya ögon på det var super nyttigt! Med Diesel körde jag lydnad med störning, exempelvis fotgående bland och mellan folk. Det gjorde han helt fantastiskt men när han fått leka som belöning efter ett moment så drog han bara av hela helvetet! Vad förbannad jag blev! Dock löste vi det så att figuranten gick och sa till ordentligt och sedan fick jag kalla in Diesel och vara den glada och trevliga. Efter lunch körde vi enbart ett pass då lägret slutade vid 15-tiden. Då körde jag Diesel igen. Jag började med att gå lydnad förbi där folk satt och få till ett fint fotgående. Diesel hade en fantastiskt kontakt och skötte sig underbart!! Efter det körde jag och min sambo inkallning mellan oss med leksaker och grejer där Diesel bara fick springa emellan men att man håller emot första och andra gången som den andra ropar och sedan släpper man på honom 👍❤️ även detta gick väldigt bra! 
Inkallning av min lilla idiot! Vilket han skötte fint 8/10 gånger 😂👍 


Jag har verkligen lärt mig fantastiskt mycket på detta lägret och har fått en massa inspiration inför mitt framtida hundköp och arbetet med den hunden och hur jag skulle vilja introducera den till skyddet! 😊 
Det har även varit bra då vi är i tonårstrotsen just nu med Diesel och har fått lite tips om hur vi ska behandla honom där och hur vi ska tackla honom när han börjar med sina fasoner 👍 


Efter denna helgen, kvällspromenaden med många inkallningar och lite uppletande av godis inträdgården sätter vi oss nu i soffan och bara är en stund! 💓





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0